Укупно приказа странице

Cosmo keks torta


Smesu od Cosmo keksa i krem sira sam probala u vidu kuglica, odnosno u vidu Cake pops-a koje je pripremala koleginica. Dopao mi se taj neki lagani, kremasto-čokoladni ukus. Kako sam probala kuglice, tako je počela da mi se vrzma ideja po glavi da od te mase napravim neku tortu.
Neku tortu.....da. Matematičku tortu. Trapezastog oblika, sa formulama. Za poklon. Kolegijalni. Ideja je bila tu, povod je bio tu, a došlo je i vreme da se torta pravi.
Mnogo volim te svoje idejice, naročito kad nisu samo za svoja čula, nego se prezentuju javno. Ti eksperimenti ne mogu da prođu bez nekih tu i tamo problemčića propraćenih reakcijom tipa: Ups! Šta sad da radim? To su situacije kad adrenalin vozi reli trku kroz krvotok. Prozuji ali prevaziđe sva iskrsnuća.

Iz ovog gore izrečenog može lepo da se zaključi da ni ovo stvaranje nije prošlo glatko. Problem je bio taj što nisam mogla da procenim koliko će keksa da bude dovoljno da se realizuje to što sam zamislila. Naravno, omašila sam. Uzela sam manje nego dovoljno keksa, usled nemanja ič iskustva sa pripremanjem cosmo-keksne mase.
Ma, ne, to me nije bacilo u očaj, ama uopšte, baš! Kratko sam se samo držala za glavu (samo dok je adrenalin prelazio u nitro) i vrlo brzo prešla na plan B i pripremu kore br.II od običnog mlevenog keksa, koga, duša-valja, imam u zalihama i na lageru zbirno- minimum kilogram. Žmu bez mlevenog i mleka ne otvara ili zatvara dan. Da mu se ne udari recka. Veran je, kaže, dobrom ukusu. Kako već duži vremenski period tereniše, pa više nije kući no što je tu, keks se zadržao a Boga mi i nagomilao.
Sve u svemu, dobro je ispalo. Dade mleveni keks doprinos torti i ne obruka se!
Činjenica da bi torta bila vizuelno lepša da je potpuno bila obložena tamnim koricama. Tu moju pretpostavku pokazaće ta neka druga prilika za koju budem pripremala ovu ili za nijansu različitu tortu (fil je varijabilan, definitivno i skoro uvek). Za tu priliku, količinu Cosmo keksa povećavam za 175 g i mesim isti sa još dodatnih 50 g krem sira da bi dobila smesu za završnu, pardon, donju, drugu koru.
Živi bili pa videli kako će to kosmičko čudo da izgleda!

Sastojci:
za I koru:
  • oko 500 g Cosmo keksa ( 14 celih keksića i 350 g keksa koji je potreban za pripremu kore)
  • 100 g krem sira
za fil:
  • 2 pudinga od vanile
  • 150 g margarina
  • 500 ml mleka
  • 10 kašika šećera
  • 50 g šećera u prahu
za II koru:
  • 8 kašika vode
  • 100 g margarina
  • 300 g mlevenog keksa
  • 150 g šećera
  • 100 g čokolade + 2 kašike ulja + 2 kašike vode(glazura)
  • šlag za dekoraciju
Postupak:
I kora: Samleti 350 g Cosmo keksa u super-secku. Dodati 100 g krem sira i umesiti sastojke.

 

 Od formirane mase, između dve folije, oblikovati koru dimenzije 20*35 cm, debljine oko 0,5 cm. Zajedno sa donjom folijom prebaciti koru u kalup trapezastog oblika (obrnutog trapeza, razumemo se naravno) i ostaviti u frižider da se ohladi i stegne.

 

Fil: Od pripremljenih 500 ml mleka odvojiti 50 ml. Ostatku mleka dodati 5 kašika šćera i staviti da provri. Sadržaj kesica za puding izmešati sa 5 kašika šećera, dodati 50 ml hladnog mleka i sipati u šerpu sa mlekom kad počne da vri. Kuvati 2-3 minuta, dok se puding ne zgusne. Ostaviti da se ohladi. Umutiti penasto 150 g margarina, dodati 50 g šećera u prahu, umešati a zatim sjediniti sa ohlađenim pudingom da bi se formirao fil. U kalup sa korom sipati deo fila. Po sredini kalupa, tj.fila, poređati 7 celih Cosmo keksa, jedan do drugog, pa preko naneti sloj fila ali da bude tanji od prethodnog (da sloj između keksića bude jednak sloju koji keksići imaju inače sa svojim belim filom). Preko nanetog fila poređati preostalih 7 keksića, paralelno sa slojem keksića koji se nalaze ispod fila. Ostatkom fila završiti punjenje kalupa. Kalup sa tortom ostaviti u frižider da se ohladi i stegne.


II kora: 8 kašika vode staviti da provri a zatim dodati 150 g šećera i nastaviti sa kuvanjem dok se sirup ne izbistri (minut-dva). Skloniti sa vatre i dodati 100 g margarina. Kad se margarin otopi dodati keks, sve izmešati i kad se smesa prohladi, naneti u vidu kore preko fila u kalupu. Ostaviti tortu da se ohladi i stegne.
Ohlađenu tortu izvaditi iz kalupa na tacnu za serviranje, skinuti foliju i preliti čokoladnom glazurom i dekorisati šlagom.



Priča o ovoj torti ima lep završetak. Veseo i sladak. Tako mi fotka objavljenih. 


Коментари

  1. Sta posebno imaju kosmos keksici? Da si su od cokolade kao oreo? Lepo izgleda. Lepe slike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja. Nismo se odavno čule, nije me bilo a vidim nema ni tvog bloga i dalje. Da li si rešila onaj problem?
      Kosmo keksići su kao i oreo keksići, čokoladni i spojeni belim filom, to je ta varijanta ukusa i izgleda.

      Избриши
  2. Ovih dana sam ponovo napravila tvoj rolat, sad sa domacom marmelafom breskava i kajsija i sa kokosom! Bilo fantasticno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je što si uvrstila moj recept za rolat u svoje poslastice i što smišljaš nove varijacije ukusa. Verujem da ste uživali, kombinacija je odlična. Volela bih da vidim sliku kako je ispalo. Veliki pozdrav od srca iz Bora <3

      Избриши
  3. Hvala ti puno Milena,na zalost blog se ne vidi trenutno,treba mi da se odmaram od svega ovoga, plis ne znam ko su oni kojibovako prate i iskoriste blogove i sami imaju "pravo" da objave nas rad. super ispalo rolat,kombinacija breskava kajsija i kokosa bila fantasticna!nadam se da si dobro, puno lepih pozdrava!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potpuno te razumem za odmor. Potreban je u nekom momentu. Polako se vraćam u normalni ritam rada. Imala sam malo više ovabeza zadnjih meseci, ali i to je prošlo. Polako se vraćam svojim receptima. Nadam se da ćeš uskoro da središ to sa blogom.

      Избриши
  4. Svidja mi se tvoja tortica, ljudi na slici izgledaju veseli i srecni, kombinaciju banane-oreo nisam ni mislila ali krem sir/oreo probala sam i super je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvlada od srca! Ljudi na slici su moji dragi prijatelji. Torta je bila iznenađenje, rođendanski poklon i izazvala je veliko oduševljenje, što mi je posebno bilo drago. Inače, i u sasvim običnim danima, ova divna bića emituju pozitivnu energiju i sreću, zbog čega ih neizmerno volim.

      Избриши
  5. Draga Milena, zanimljiva kombinacija Cosmo keksa i krem sira.
    Obično je u pitanju plazma ili petit keks. Tako si ti razbila monotoniju pa si
    dodala još jednu vrstu keksa koja je upotpunila cijelu priču.Presjek i de koracija kolača jako ljepo. Uz sve to svaki recept proprati zanimljiva priča, vezana za sam recept. Srdačan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja imenjakinjo. Obraduju me tvoji dolasci i komentari uvek. Veliki pozdrav iz Bora <3

      Избриши

Постави коментар

Popularni postovi