Укупно приказа странице

Gagin orasnik

 


Recept sa dušom, definitivno! Ne samo zato što je isproban sa bloga Moje grne, nego i zbog toga što je u njega, kroz prste koji su ga kreirali, utkana tradicija, radost, nadanja, dogodovštine, iščekivanja, ma ćista sreća (zbog zasluženih pobeda na raznim etno saborima i manifestacijama). Oseti se to, života mi, svakim zalogajem. 

Sastojci:

  • oko 600 g brašna
  • 150 ml ulja
  • 200 ml hladne vode
  • prstohvat soli
  • 2 male kašičice sode bikarbone
nadev:
  • 17 supenih kašika mlevenih oraha (originalno idu 20)
  • 10 supenih kašika šećera 
  • 200 g suvih šljiva ( u originalnom receptu ne idu šljive, ali sam ih ubacila zbog trenutnog manjka samlevenih oraha)
agda:
  • 500g šećera
  • 300 ml vode
Postupak:
Zamesiti testo od navedenih sastojaka, a zatim podeliti na 9 loptica. Pleh dimanzija 18*24 cm (unutrašnje dimenzije) premazati uljem. Na radnoj površini rastanjiti lopticu ( bukvalno kao papir tanko) i prebaciti u pleh. Preko posipati šećerom i mlevenim orasima. Postupak ponoviti sa ostalim korama, osim poslednje, preko nje ne ide posip. S obzirom da sam imala manje mlevenih oraha nego što kaže recept, nadomestila sam manjak sitno seckanim suvim šljivama poređanim po 3.kori (proizvoljan odabir), a onda sam nastavila da ređam posip od oraha i šećera na ostalim korama. 
Pre pečanja, orasnik naseći na kocke i otaviti da malo "odmori", petnaestak minuta, a zatim staviti da se peče u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 40 minuta, uz povremeno eventualno pokrivanje al-folijom. 
Pečeni orasnik ostaviti da se ohladi pre zalivanja.
Skuvati sirup/ agdu i vrelim zaliti ohlađeni orasnik. Ostaviti preko noći da kore dobro upiju sirup. 

Коментари

Постави коментар

Popularni postovi