Укупно приказа странице

Sanjini kolutići


Ovo je stari recept za keksiće koji ja mnogo volim, što zbog ukusa, što zbog toga što mi daje mogućnost za raaaaazna oblikovanja, modelovanja i ukrašavanja. Pravila sam pre izvesnog vremena ali tada nisam imala pravu modlu za kolače nego sam koristila špric za tulumbe (kako je to izgledalo, može da se vidi ovde - Čokoladni keksići ). Modlu za keksiće dobila sam od koleginice Jasne koja se setila mene i moje priče o toj modli kada je na vašaru naišla na istu. Hvala joj od srca!

Od ove mase ispadne mnogo keksića i to raznih oblika. Kolutići su samo deo te mase a bili su i deo jednog rođendanskog poklona. Odatle potiče i naziv -Sanjini kolutići.

Sastojci:
  • 250 g margarina (ili masti)
  • 250 g šećera
  • 3 jaja
  • 10 kašika mleka
  • 1/2 kašičice sode bikarbone
  • brašno ( oko 1 kg)
za ukrašavanje:
  • 100 g čikolade za kuvanje
  • kokos, seckani badem (mogu i orasi, lešnik, šarene čokoladne mrvice...)
  • 2 kašike ulja
Postupak:
Umutiti margarin i šećer. Dodati jaja i nastaviti sa mućenjem. Kad smesa postane ujednačena, dodati mleko, sodu bikarbonu i oko 500 g brašna. Mutiti mikserom da se sastojci dobro izmešaju. Testo dalje mesiti ručno uz dodavanje brašna dok ne prestane da se lepi i postane čvrsto da može da se oblikuje ( to je taman onih 500 g brašna što je preostalo). Umešeno testo staviti u frižider da odmori oko 20 minuta. 
Sa mašinice za mlevenje mesa skinuti nož i rešetku i ubaciti modlu za keksiće (za ove kolutiće koristila sam zvezdasti otvor na modli). 

 
Obložiti pleh pek-papirom, ubaciti testo u mašinicu za mlevenje mesa i okretanjem ručke formirati keksiće.  Testo iz mašinice izlazi u jednom komadu. Kuhinjskim nožem seckati testo na oko 7 cm dužine, spojiti krajeve testa i ređati u pleh. 
Peći na 150 C oko 10-15 minuta. 
Čokoladu za kuvanje otopiti sa 2 kašike ulja i 2 kašike vode. Donji, ravni deo keksa umakati u rastopljenu čokoladu, okrenuti ih naopako i ređati na pek-papir dok se čokolada ne stegne(za svaki slučaj pek-papir ako krene da se razliva čokolada).


Kokos i seckani badem posipati preko keksića kad čokolada počne da se hladi i steže. Badem je težak i može da razlije čokoladu ako se stavi odmah nakon umakanja, a kokos se utopi u čokoladu i izgubi svoju boju i teksturu. Zato je najbolje malo da se sačeka, taman da se zalepi a da se ne upropasti forma. 

Коментари

Popularni postovi