Укупно приказа странице

Pita sa plavim patlidžanom


Retko, baš retko spremam plavi patlidžan. Nije za pohvalu, da.
Sanjala sam pre neko veče da pripremam, pohujem, pečem gore nevedenog plavog. Mučio me do pred zoru. Šta sam spremila, da li sam spremila...... ne znam, znam samo da sam se probudila pod patlidžan-utiskom. Ispričam taj moj san prijateljici Ani i ispade da ona ima odlične recepte za sputavanje moje noćne more.
Ovo je njen recept za pitu, pitu koja je mene osvojila na prvi zagriz.


Sastojci:

  • 500 g očišćenog plavog patlidžana
  • 150g praziluka
  • 2-3 čena belog luka
  • ulje za prženje
  • so
  • pakovanje debljih kora za pitu (u pakovanju od 500 g bilo je 9 kora)
  • 2 jaja
  • 300 ml mlakog mleka
  • kockica svežeg kvasca
  • kašičica šećera
  • 200 g brašna
  • 200 ml ulja
  • 2 kašičice soli
  • laneno seme (ili susam)
Priprema

Oljuštiti plavi patlidžan, iseckati na kockice veličine 1cm, posoliti i ostaviti da odstoji. Naseckani praziluk posoliti i propržiti sa malo ulja. Kockice plavog patlidžana procediti, dodati u praziluk i nastaviti sa prženjem oko 10 minuta. Pred kraj prženja, dodati naseckani beli luk. Skloniti sa vatre i ostaviti da se prohladi. 
Dok se smesa hladi, pripremiti drugi deo fila. Kockicu kvasca ubaciti u toplo mleko, dodati kašičicu šećera i promešati da se kvasac potpuno otopi. Umutiti penasto jaja, dodati ulje, so, mleko sa kvascem, brašno i sve zajedno umutiti mikserom. Fil treba da bude gustine smese za palačinke. 
Uključiti rernu na 200 C da se zagreje pre pečenja pite. 


Četvrtasti pleh (dimenzije mog pleha su 22*39cm) premazati uljem. Koru staviti u pleh (ukoliko je veća od površine slobodno može malo da se nabora po sredini, ili pri ivici, pa tako naizmenično sa naborima do kraja ređanja). Preko kore naneti tečni fil (da potpuno natopi koru). Preko fila staviti drugu koru, natopiti i nju filom pa naneti drugi fil (prženi plavi patlidžan). Prekriti korom, pa nastaviti sa filovanjem - svaka kora natapa se tečnim filom a svaka druga filom sa plavim patlidžanom. Zadnju koru premazati tečnim filom i posipati laneno seme ili susam. 
Naređanu pitu staviti da se peče na 200 C oko 30 minuta. 


Hvala Ana!

Коментари

  1. Meni patlidzan se ne svidja... A ovo ne ispadne gorko? Lepo bi bilo da ima i malo sira... Komza mozda u piti da mi se dopada. Za sad sam nasla one patlidzane bele boje blagog ukusa i pecem ih, njam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam ni ja neki ljubitelj plavog patlidžana, ima mi opor ukus, gorčina mi se ne sviđa kod njega, ali u ovoj kombinaciji se uopšte ne oseća, naprotiv, stiče se utisak da je pita sa mesom, a ne sa plavim patlidžanom. Mnogo je ukusna. Probaj ako budeš u prilici da nađeš sada plavi patlidžan.

      Избриши
  2. U Grčkoj imamo patlidžane sad, sve boje, crne, ljubičaste, bele... imamo ih tokom skoro cele godine, imaću to u vidu, više volim da pravim pite nego kolače, mislim da je zdravije. Hvala ti na divnim idejama :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Popularni postovi