Укупно приказа странице

Sendvič kolačići i tortice sa makom

 

U svesci sa receptima imam zapisanu neku tortu sa makom, u stvari samo recept za korice(odnosno jedna kora koja se deli na tri dela). Fil nije zapisan, stoji samo šturo - filovati kore. Čime? Valjda po izboru. Stvarno ne znam odakle mi taj recept. U više navrata sam ga čitala i kao spremala se da probam, ali nisam imala ideju oko fila. Ništa mi tada nije bilo primamljivo. Pre par dana javila mi se ideja da od navedenih sastojaka za korice napravim sendvič kolačiće sa bananom. Kako se rodila ideja, tako je krenula zabava. Kad ideju ne realizujem tada kada naiđe, onda ona počne da se meša u sve dnevne aktivnosti( onako saplitački). Aktivnosti su mi se ( da zabava bude bučnija) u ovom nekom zadnjem periodu usedmostručile. Veselo! Taman se organizujem, iskrsne nova situacija ili mi naprasno pritisak sklizne i kapci postanu teški. Sinoć sam, za divo čudo uspela lako da uskladim sve obaveze. Valjda zato što je bio petak, i to jedan od onih petkova gde je svako za sebe i svako na toj nekoj svojoj lokaciji.
Početna ideja mi je bila da napravim veliku koru i iz nje vadim čašicom kružiće od kojih bih pripremala sendvič kolačiće. Do trećine kore pratila sam početnu zamisao, a onda se naglo rodila želja da filujem trake u dva sloja, pa u četiri. Na kraju ispade svašta nešto lepo za oko. I ukuse sam nijansirala, ovde kokos, tamo džem, i skoro svuda čokolada.
Činjenica je da sve ređe izuram recept do kraja u istom obliku.
Da ne razvlačim više priču, prelazim na recept:

Sastojci:

  • 150 g mlevenog maka
  • 125 ml mleka
  • 3 jaja
  • 250 g brašna
  • 250 g šećera u prahu
  • 80 g margarina
  • kesica praška za pecivo
  • pola kafene kašičice cimeta
fil:
  • 300 ml mleka
  • kesica pudinga od vanile
  • 100 g čokolade za kuvanje
  • 80 g margarina
  • 6 kašika šećera
  • banana
dekoracija:
  • 100 g čokolade
  • oko 50 g kokosa
  • 30 g čokoladnih mrvica
  • 4 kašike džema

Postupak:

Mleveni mak preliti vrelim mlekom i ostaviti da se potpuno ohladi. U ohlađenu smesu dodati cimet. Umutiti penasto margarin i uz neprestano mućenje dodati mleveni šećer. Odvojiti belanca od žumanaca i jedno po jedno žumance dodavati umućenom margarinu sa šećerom uz neprestano mešanje. U smesu umešati ohlađeni mak. Brašno pomešati sa praškom za pecivo a belanca umutiti u čvrst šne. Naizmenično dodavati umućena belanca i brašno u prethodnu smesu. Obložiti pleh od rerne pek-papirom i ravnomerno rasporediti umućenu masu. Rernu zagrejati pre pečenja na 200 C, staviti koru da se peče i nakon desetak minuta smanjiti temperaturu na 150 C i nastaviti pečenje još oko 10 minuta.
Fil: Skuvati puding u 300 ml mleka zaslađenog sa 6 kašika šećera. U vreo puding dodati margarin i čokoladu i sve zajedno mešati dok se sastojci ne sjedine. Ostaviti fil da se ohladi.

Sendvič keksići: Bananu naseckati na kolutove. Čašicom vaditi krugove iz kore i svaki krug preseći na pola. Kašičicom stavljati fil na obe polovine kruga sa unutrašnje strane, preko fila na donjem krugu staviti kolut banane a zatim prekriti drugom polovinom kruga. Filom premazati sendvič sa strane a zatim posipati čokoladnim mrvicama ili kokosom, ili kombinovano. Gornji deo kruga ukrasiti otopljenom čokoladom.



Tortice: Koru naseći na trake širine 5 cm. Trake premazati filom i ređati jednu na drugu u dva ili četiri sloja. Zadnja kora na tortici premazuje se u prvom slučaju filom i posipa kokosom, u drugom slučaju premaže filom i prelije čokoladom i u trećem slučaju ( meni nejukusnijem) zadnju koru i stranice tortice premazati džemom i preliti čokoladom.



Коментари

  1. Vau! Po sastojkama mi deluje komplikovano ali sviđaju mi se one male sa bananom! Na prvoj slici izgleda kao da je neki kolačić od čokolade i kokosa! Evo još jedna ideja!Sad ću pročitati i recept da naučim i ja kako se ovo pravi! P.S Obožavam lakove za nokte, moderan lak na noktima :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije komplikovano, ako ne računaš vreme pravljenja. Zahteva strpljenje i vreme, a što se tiče samih sastojaka i načina pravljenja kore, nije ništa posebno teško. Hvala na lepim rečima <3 Obožavam i ja lakove i lepe i uredne nokte, po mogućstvu prirodne, bez nadogradnje i oslikavanja, samo jednostavno, lepo i elegantno. Pozdravljam te od srca i idem malo kasnije da vidim šta si nam ti lepo pripremala u ovih par nedelja <3

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvi put čujem sad i nije mi baš jasno o čemu se radi. Baš mi je krivo što imaš problem oko blogovanja. Čim saznam obavestiću te. Sad si me zaintrigirala i probaću odmah da proverim o čemu se radi.

      Избриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pogledala sam i videla baš to, da je u pitanju besplatan servis. O čemu je tačno reč, i dalje ne znam. Primetila sam isto što i ti da ga koriste mnogi blogeri, ali kako su došli do tog servera i čemu sve to, nije mi jasno. Da nisi dala saglasnost ako ti je možda izlazilo nešto u poslednje vreme na blogu. Meni je stizala neka objava pre izvesnog vremena ali sam je ignorisala, nisam čak ni pročitala, možda i nema veze sa tim serverom a možda je upravo to. Da li si probala da kontaktiraš nekog ko ima veze sa tim serverom?

      Избриши
  5. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  6. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  7. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  8. Milena izvini pricala sam o tome ali izgleda nisi videla a ja ne zelim moj komentar da stoji tamo da vide svi vec samo ti.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Popularni postovi